søndag 20. mai 2012

MANDEL-LAPPER

Hei folkens! I dag har vert en herlig dag med joggetur, yoga å tur med mor i skogen. Nå slapper jeg bare av å skal snart legge meg.

I går satt jeg å var så sugen på noe godt, men hadde verken lyst på kesam å blåbær eller mørk sjokolade, så jeg letet frem noe nytt å fant noe spennende jeg måtte prøve. Nå er jeg virkelig glad jeg prøvde for dette var virkelig en god lørdags "snacks"!
Dette er en enkel oppskrift på 5 lapper som du lett kan huske i hode!

- 1 eggevite
- 1 egg
- 3 ss vann
- ca 4 ss mandelmel
- 2 ss store havregryn
- 1 ts kardemomme
- 1 ts kanel
- ca 100g cottage cheese

Det du så gjør er å starte med å piske eggehviten, egget og vannet til det blir helt skummet. Deretter tilsetter du mandelmelet, havregrynet, kardemommen og kanelen, dette pisker du ikke sammen for da vil skummet forsvinne, men du tar en slikkepott å rører det fint inn. Når du er ferdig med dette tilsetter du cottage cheesen, denne rører du fint inn.

Varm en panne, og stek lappene på hver side. En må passe på å ikke ha for høy varme for da vil de brenne seg. Når det starter å bobble litt på oversiden av lappene er det på tide å snu dem, de vil da ha en gylden fin farge. Av denne røren stekte jeg 5 lapper, jeg hadde på dem kesam og jordbær, og de falt alle i god smak av de hjemme! Bør prøves som snacks, på en lørdag eller hvilken som helst annen hverdag! :)) XoXo









2 kommentarer:

  1. Dette fikk jeg også og det smakte fortreffelig :o)
    Anne-Kariin

    SvarSlett

Legg igjen en kommentar så blir jeg glad :)