lørdag 19. mai 2012

AVOKADO SANDWICH

Hei alle sammen! Håper dere har en fin Lørdag, jeg sitter her å ser på Wipeout å har en god latter ilag med typen, etterpå skal vi ut på tur. Dagens sene frokost/lunch bestod av ny frisk juice og avokado med egg og grønnsaker.

Til juicen brukte jeg en korg druer (500g), en sitron og en halv agurk. Dette ble nok til 2 glass med juice, som smakte friskt og godt! Null sukker, bare frukt sukker.





Dette er blitt en av mine favoritter, jeg fant oppskriften hos Annie. Den er kjempe lett og lage til og ikke minst veldig næringsrikt, samtidig som du blir utrolig mett av det. Jeg har brukt spelt bolle med avokado, med chilli krydder på (går fint ann å bruke andre krydder også, eller sitron). Avokado er en fin måte å få i seg de omega-3 fettsyrene en trenger for å absobere vitaminer. Den gjør også at huden din gløder og at håret blir sunt og skinnende. I lag med dette hadde jeg 2 stekte egg som gir proteiner, ilag med gullerot og agurk. Det går fint ann å variere med å bruke tomat, salat, brokkoli eller noe andre grønnsaker i stede for gullerot og agurk, bare en får i seg grønnsaker.

Jeg liker at dette er en så rask og sunn lunch som en ikke trenger bruke lang tid på, samtidig som en får i seg viktig næring! Har dere noen enkle sunne mat ideer dere vil dele med meg bare skriv dem under :) xoxo


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg igjen en kommentar så blir jeg glad :)